perjantai 4. maaliskuuta 2016

Opettele kameran käyttö

Olen aina tykännyt katsella valokuvia ja olen myös halunnut oppia itsekin kuvaamaan. Pari vuotta sitten ostin uuden kameran. Ei se mikään järkkäri ole, mutta parempi kuin entinen ja siinä on paljon eri kuvausasetuksia. Varsinkin alkuun en muistanut, mitä kaikkia hienouksia siinä on. Muistini takia moni hyvä kuva delfiineistä jäi saamatta, kun en tosiaan muistanut kamerassa olevaa sarjakuvausta. Ei se mitään yhdessä kuvassa näkyy nokka. Vai mikä se niillä on?! Melkein menee rahat hukkaan, kun ei viitsi opetella omien laitteiden käyttöä.



Valokuvaus ei vaan ole helppo laji. Ja varsinkaan mun kärsivällisyydellä. Jos yritän jotain täysin uutta juttua opetella, mistä ei mitään tiedä, joku piilevä adhd hyppää esiin. En vaan jaksa keskittyä, varsinkaan lukemaan ohjeita. Kaikenmoisia kuvia räpsimällä olen yrittänyt opetella.



Mä oon hyvä ottamaan kameran moneen paikkaan mukaan, mutta kuvien ottaminen jotenkin vaan jää. Varsinkin jos ei heti onnistu ottamaan hyvää kuvaa, kärsivällisyys tippuu nollaan. Ehkä mä vielä joku päivä opin. Yksi ihana kaverini oli päättänyt alkaa toteuttaa haaveitaan. Siitä sainkin ajatuksen, että mun haavehan on ollut kameran käytön opettelu. Miksi mä en sitä vois ottaa nyt omaksi jutukseni. Ja toinen kuviin liittyvä asia. Taas on mennyt ihan liian kauan, kun on koneelle ja muihin tallennusvälineisiin laittanut kuvakansioita järjestykseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti