torstai 23. heinäkuuta 2015

Porkkanaa hipiälle

Sateisena ja harmaana päivänä on kiva miettiä rusketusta. Vähän olen saanut väriä pintaan tämän kesän aikana. Mulla on loma vielä edessä, niin on myös helteetkin, vielä jaksan uskoa niin. Aina olen aurinkovoidetta käyttänyt, mutta olen myös kärähtänyt, en onneksi kovin pahasti.

Pieni vaiva laittaa aurinkosuoja on iso hyöty, sitä ei vaan kaikki valitettavasti ole huomannut. Täällä pohjolassakin alkaa UV-arvot olemaan aika korkeita. 
Kyllä suojakertoimillakin ruskettuu. Ihon punoitus vaan jää pois, eikä ala hilseilemään niin helposti. Pidempi aikaisen ja kauniimman rusketuksen saa, kun käyttää kuorintaa, suojaa ja kosteuttavia tuotteita. Viime kesän menin 30 suojakertoimella. Tänä kesänä on ollut sk50. Ja olen silti ruskettunut, vaikka aurinkoa ei paljoa ole näkynyt. Onneksi meilläkin on jo saatavilla useampi sprayaurinkosuoja. Kädet ei tahmaannu, saa laitettua itse joka paikkaan, purkkia voi pitää ylösalaisin. Tosi kätevä, siirryn näihin.

Garnierilta löytyy spray Ambre Solaire sk 10, 20 ja 30 ja tää mun Sensitive sk50
Nivealla ainakin on kans sk20 ja 30.


Porkkanaöljyn olen ostanut reissusta. Olen käyttänyt sitä välillä aurinkosuojan päällä, mutta muuten käytän vartalovoiteen tilalta. Porkkanahan syventää rusketusta. Tämä tuote pitää ihon pehmeänä ja kosteutettuna. Ja väittäisin, että on auttanut värin pysymiseen, kun en ole aurinkoa paljoa nähnyt, ei oo tainnut moni muukaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti