keskiviikko 14. lokakuuta 2015

"Tähti"-kokki


Ai miten niin tähti-kokki, koska mulla on hieno tähtikuvioinen essu. Sen kun vetäsee kaulaan ja solmiii satiininauhat selän taakse, tuntuu kun osaisi tehdäkin oikeasti tosi hyvää ruokaa.

Vapaapäivien vakkari homma mulla on laittaa ruokaa. Muuten en sitä kovinkaan paljon tee. Olen yleensä aina se, joka tulee viimeisenä kotiin töistä.
Kiva kokeilla ja soveltaa erilaisia ruokia. Olen vaan tosi huono kokeilemaan sellaisia reseptejä mihin tulee jotain "outoa". Nuukuus iskee melkein aina siinä kohtaa, kun pitäisi ostaa joku "erikoinen" mauste tai joku outo etikka.

Tänäänkin tein kauppalapun, mutta vaihdoin ruokaa matkalla, joten lapusta ei ollut mitään hyötyä. Muutama lisäaskel tuli kaupassa, kun en todellakaan ollut suunnitellut tarpeeksi tarkasti mitä ruokaan laitan.

Parhaalta ruoka näytti keskeneräisenä ja meinasin sellaiseksi jättääkin. Heitin sekaan loputkin ainekset. Kana oli siis kyseessä, sekaan sipulia ja paprikaa, cashew-pähkinöitä ja ananasta. Sitten muistin, että olin vähän saman tyylistä ennenkin tehnyt ja ananasmehu sai kastikkeesta vähän pahaa. Vähän sokeria ja suolaa sekaan, ni maku ei ollut niin hapan. En ole ennen sokeria ruuan laitossa käyttänyt, paitsi pulled porkissa. Kiitos miljoonien kokkiohjelmien, muistin sokerin tekevän jotain.... Joo se toimi, kannatti kokeilla.




2 kommenttia: