maanantai 18. tammikuuta 2016

Eka lomapäivä

Yleensä lomalla olen antanut itselleni luvan herkutteluun. Nyt sokerittomalla ollessani tai no joo herkuttomalla, on jotekin ihan hassua. Aamukahvin kanssa en syönyt suklaata. En ole varannut pakastimeen jätskiä. Nautin turvottomasta olotilastani.

Olen yrittänyt löytää Tallinnasta houkuttelevaa ravintolaa viikonlopuksi, mutta en ole siihen jaksanut keskittyä, koska en halua miettiä ruokaa ja ihania jälkkäreitä. Oman Helsinki-reissun suunnittelu on ollut kivempaa, koska meinaan shoppailla ihan oikeasti kunnolla. No joo, katsotaan kuin taas käy. Aiemmin mietin, että käyn ostamassa jotain ihanaa super hyvää suklaata, mutta sen olen kyllä jättänyt. Aiemmin haaveilemani Fazerin kahvila ihanine herkkuineen...Siitä ajatuksesta en kyllä ole luopunut, että siellä otan jotain ihanaa suussa sulavaa mmmmmm.... Olen saanut pienessä ajassa kroppaani paremman fiiliksen, niin en halua sitä pilata.

Heti, kun saa pienillä muutoksilla kilonkin pois, se on niin mahtavaa. Se ei ole kivaa, kun se kilo sitten pomppaa takaisin yhdessä hetkessä. Ja taas saa aloittaa kaiken alusta. Hatun nosto niille, jotka aloittaa elämäntaparemontin ja ovat monta viikkoa ilman totuttuja herkkuja.

Sunnuntait yleensä menee ruokailun puolesta herkuttelun puolelle. Eilen kuitenkin vaihdoin vehnäiset tortillaletut maissisiin tacoihin. Ne oli semmosia melkein lautasen mallisia kuppeja. Ei samanlaista turvotusta, mutta sotkuistahan se oli. Olen naureskellut, että spagettia ei kannata syödä ekoilla treffeillä, mutta toi on kyllä pahempi. Soosit ja muut oli ympäriinsä ja eihän se rapsakka maissi mene poikki just siitä kohtaa mistä purasee, vaan se lohkee pidemmältä ja sitten kaikki täytteet valuu pitkin käsiä.

Kohta varmaan uskallan laittaa nenäni ulos, kun pakkanen on vähän lauhtunut aamusta. Lupasinhan mä lomalla vähän reippailla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti