maanantai 22. helmikuuta 2016

"Onnellinen nyt"

Blogin ajatuksena on hyvät jutut. Välillä tuntuu, ettei niitä ole tai mistä viittis kirjotella. Uskallan väittää, että jokaisella on jokaisessa päivässä jotain hyvää. Tiedän hyvin miltä tuntuu, kun mikään ei tunnu kivalta, mutta silti jotain hyvää aina on.

Olen aina ollut jollain tasolla kiinnostunut hengellisyydestä tai yliluonnollisuudesta. En ole keksinyt tai löytänyt omaa juttuani. Olen lukenut yhtä mindfulness kirjaa, "Onnellinen nyt". Siinä oli mielestäni hyvin kirjoitettu onnellisuuden lisäämisestä. Pitäisi huomata asiat, mistä tulee onnelliseksi ja pysähtyä hetkeksi miettimään. Mikä asia kenelle tuo hyvän fiiliksen. Asiakaspalvelutyössä itselle ainakin tulee hyvä mieli siitä, jos kuulee "kiitos, hyvästä palvelusta". Tai jos joku avaa oven. Niitä hetkiä, kun jää miettimään hetkeksi tulee vielä parempi fiilis. Kyseisessä kirjassa näin sanottiin. Ainakin minä uskon sen toimivan, Ja täytyy myöntää, olen miettinyt enemmän, mistä asioista tykkään ja mikä tuntuu hyvältä.

Viime viikolla kaurakeksit ja raakasuklaa sai hyvän vastaanoton. Paras palaute oli ehdottomasti työkaverin ilme, hänen laittaessa suklaan suuhun. Ilme kertoi, että hyvää oli ja sekös minusta tuntui hyvältä.

Tällä hetkellä saa lukea päivittäin ikäviä uutisia, ihmiset valittaa ja monella on huono olo. Oman ajatusmaailman muuttamisella voi saada ihmeitä aikaan. No joo, sillä ei saa maailman rauhaa, mutta ainakin itselle paremman fiiliksen. Nostakaa hyvät jutut korkealle. Jaksetaan iloisilla ajatuksilla eteenpäin. Mustina hetkinä yritetään kaivaa esiin ne asiat mieleen, mistä saa olla kiitollinen ja mistä onni tulee. Helppoa se ei aina ole. Minä olen tänään onnellinen siitä, että pesukone toimii ja olen saanut pyykkivuoren matalemmaksi.

Eikös olekin onnellisen näköinen kaveri?!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti